hr communicatie - 360┬░ branding - engaging people
hr communicatie - 360┬░ branding - engaging people

Bedrijfswaarden in kaart brengen


Topic: Employer branding, employer value proposition, hr communicatie, personeelsbeleid, personeelsbeheer

Voor één van mijn klanten gaven we een nieuwe wind aan het HR beleid, door samen met alle medewerkers op zoek te gaan naar die bedrijfswaarden die essentieel zijn voor het welslagen en welzijn van de organisatie. Deze vormen nu een stevige leiddraad voor de verdere uitwerking van het HR beleid. Het bleek om een vijf stappenplan te gaan, waarvan de laatste stap echter wel een continue 'work in progress' moet zijn. 

Stap 1

Inzending van mogelijke bedrijfs-waarden door de medewerkers.

Stap 2

Stemming van alle medewerkers op hun 'voorkeurswaarden'.

Stap 3

Uitwerking gedragscode door directie, mét ruimte voor inspraak.

Stap 4

Lancering bedrijfswaarden & charter met gedragscode

  

 

  Stap 5?

Toepassing van dit charter op alle aspecten van de bedrijfsvoering. Toetsing van bedrijfswaarden       binnen het HR beleid:

  • evaluatiebeleid,
  • rekrutering,
  • opleidingen,
  • ,...

 

Vorige case                                           Volgende case