Employer
Branding
Setup

Een analyse en communicatieplan om zelf aan de slag te gaan.
Employer
Branding
Maintenance

We steken de handen uit de mouwen en bouwen concreet aan uw werkgeversmerk.
Employer
Branding
Analysis

Hoe ziet de arbeidsmarkt u echt? Wat zoekt uw doelgroep? Hoe kan u daar op inspelen?
Candidate
Experience
Analysis

Hoe ervaren sollicitanten uw organisatie? Engaging People bevraagt ze!

Vergis u niet: of u nu actief werkt aan uw werkgeversmerk of niet,
u hebt er eentje. Weet u wat uw imago echt is?

Een Employer Branding Analysis is goud waard als vertrekpunt van een goed gefundeerd employer branding traject. Maar ook als uw denkoefening al rond is en u al volop investeert in employer branding initiatieven, zorgt deze analyse ervoor dat u uw investeringen jaar na jaar kan evalueren en een stuk beter kan kanaliseren. 

  • Welk beeld heeft de arbeidsmarkt op heden eigenlijk van uw organisatie?Is hier een verandering in waar te nemen?
  • Welke strategie voeren uw concurrenten op vlak van rekrutering en employer branding? Hoe profileren zij zich? En hoe kan u ervoor zorgen dat u zich onderscheidt?
  • Waar is uw doelgroep van potentiële werknemers specifiek naar op zoek?Wat overtuigt hen om voor een bepaalde job te kiezen, en via welke communicatiekanalen kunnen zij best bereikt worden?

Voor wie?

Voor iedere organisatie die concrete employer branding KPI’s nastreeft en gelooft in het ‘meten-is- weten’ principe. Voor iedereen die de kostprijs van personeelsadvertenties, jobbeursdeelnames en andere media initiatieven kent, en de concrete impact van dergelijke uitgaven wil kunnen evalueren.


Employer Branding Analysis

Concreet: wat doen we?

Wij voeren voor u een marktanalyse uit die u helpt om uw invloed op uw werkgeversmerk te vergroten. Met deze analyse willen we:

  • uw bestaand imago in kaart brengen;
  • uw doelgroep aan potentiële werknemers begrijpen;
  • zicht krijgen op de strategie van concurrenten: organisaties die zich tot dezelfde doelgroep werknemers richten.

Door deze drie domeinen te onderzoeken, kunnen we samen met uw organisatie op zoek gaan naar uw ideale positionering als werkgever.

Op het einde van onze analyse, hebben we niet enkel een werkgeversmerk en employer value proposition kunnen definiëren waar een onderbouwde strategie achter steekt, u krijgt in ons eindverslag ook duidelijke aanbevelingen over de efficiëntste communicatiekanalen en initiatieven die u kunt inzetten om uw doelgroep te bereiken. Bent u al langer aan de slag, dan leveren we u het perfecte evaluatiedocument aan om al uw employer branding initiatieven aan te toetsen.


Onze benadering


Employer Branding: the Basics (according to us).
Employer branding mag geen 'natte vinger' werk zijn. Wil je echt de voordelen van een sterk werkgeversmerk ondervinden? Dan gaat het om een lange termijn project waar een duidelijke analyse en strategie achter schuilt. We geven je graag onze insteek mee: check out our basic but essential steps to employer branding!